Tarih: 26 Ekim 2011Kategori: Bilgi KütüphanesiYazar: Yorum : 38 Yorum

95150331, Zilin www.enerjisa.com.tr rüzgar ödev Nükleer kısa özeti Kinetik kimyasal jeotermal enerji Isı enerjisi güneş füzyon Fisyon Enerji nedir Enerji Çeşitleri Nelerdir elektrik sobası ders araştırma

ENERJİ NEDİR?

Enerji kısaca iş yapabilme yeteneğidir. Tıpkı uzunluklar gibi skaler büyüklüktür. Toplamda 8 ana enerji çeşidi verdır. Bunlar potansiyel, kinetik, ısı, ışık, elektrik, kimyasal, nükleer ve ses enerjisidir. Unutmamamız gereken ise hiçbir enerjinin kaybolmadığıdır. Olsa olsa başka bir enerji türü olmuştur.

POTANSİYEL ENERJİ

Bir cismin konumu ve durumu yüzünden sahip olduğu enerjidir. Gerilmiş bir yayda, havada duran bir cisimde ve iple tavandan asılı bir modelde potansiyel enerji vardır. Kısaca yüksekliği olan ya da gerilmiş/sıkıştırılmış tüm cisimlerde potansiyel enerji mevcuttur.

KİNETİK ENERJİ

Kinetik enerjiye sahip olmak için bir cismin hareket ediyor olması lâzımdır. Yani kinetik enerji hızı olan cisimlerin sahip olduğu enerji çeşididir. Bunlara örnek olarak koşan çocuk, dönen tekerlek ya da yüksekten düşen bir top gösterilebilir.

ISI ENERJİSİ

Cisimlerin sıcaklıkları yüzünden sahip olduğu enerjidir. Sıcaklığı yüksek ya da düşük bütün maddelerin ısı enerjisi vardır. Örnek verecek olursak: ampul, elektrik sobası, jeotermal enerji, ısıtıcılar

ELEKTRİK ENERJİSİ

Bu enerji türü bu sitedeki ana başlıklardan birini oluşturur. Cisimlerin elektrik yükleri sebebiyle sahip oldukları enerjidir. Eğer bu konu hakkında daha çok bilgi edinmek istiyorsanız buraya basın.

IŞIK ENERJİSİ

Bu enerji türü karanlık bir odayı aydınlatabilecek bir enerji türüdür. Zaten adı üstünde. Yanan odun, ampul, Güneş, lamba vb. şeyler bir şekilde sahip oldukları enerjinin bir kısmını ışık enerjisine çevirir.

KİMYASAL ENERJİ

Maddelerin kimyasal reaksiyonlarda bulunması sonucu ortaya çıkar. Yanma, Yakma ve benzeri olaylar bir enerji sonucu olur ve onlar da bir enerji açığa cıkartır.

NÜKLEER ENERJİ

Fisyon veya füzyon sonucu meydana gelir. Nükleer santrallerden bu şekilde elektrik elde eder. (Bir şemasını görmek için buraya tıklayın.)

SES ENERJİSİ

Sesin enerjisi olduğunu nasıl anlayabiliriz? Şu örnekle açılanabilir: Camın kırılması. Hani o yüksek şiddetteki çığlıkların kırdığı camları anımsayın. Bunlar sesin enerjisi yüzündendir. Zilin kinetik enerjisi ses ve biraz da ısı enerjisine dönüşür. Yani kol zile vurdukça sesin çıkması enerji dönüşümüdür.

 

 

Görüntülenen 38 Yorum
Yorum Sırası Sizde Eeee. Ne duruyorsunuz? :)

  1. hamza diyor ki:

    çooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkk güzel

  2. Kereviz diyor ki:

    teşekkrüler

  3. yasemin ergene diyor ki:

    en kısa yazmışlar ama o kadar da kısa değil

  4. seçkin diyor ki:

    çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk güzel

  5. yğit diyor ki:

    hiç okumadım ama yazıcam ama kesin güzeldir

  6. seçkin diyor ki:

    benim performans ödevim var yardımcı olucak hemde çok

  7. seçkin diyor ki:

    benim performans ödevim var yardımcı olucak

  8. demircan diyor ki:

    abi çok güzel ya özetini yazmışsınız teşekkür ederim
    :) :) :) :) :) :) :)

  9. ezgi engin diyor ki:

    O kadar kısa kı çok çobuk yazdım yani çok kısa :) :D :( :’( :Q

  10. Ayça diyor ki:

    abi çok iyi yhaa :D

  11. yeşeren toprak diyor ki:

    abi çok iyi yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

  12. ebru diyor ki:

    gerçekten kısa ve öz yani :) :D :D

  13. emirhan diyor ki:

    çok saolun sayenizde fenim 5 olduu bu siteyi herkeze öneririm :D

  14. fatih diyor ki:

    çok iyi bir site ödevim çok kısa bir sürede bitti

  15. nurışık diyor ki:

    çom tşkrler en iyi site bu yha… :) :D

  16. SonMoukan diyor ki:

    Süper yha :D :)

  17. merve diyor ki:

    gerçekten çoooooooooooooooooooooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkk iyi ya :)

  18. melike diyor ki:

    sağol bu site kiminse artık :D B-) :)

  19. Beyza diyor ki:

    çokk tşkrlr :P

  20. bla bla diyor ki:

    yemin ediyorum çok iyi ya valla billa çok iyi
    :)

  21. doğukan diyor ki:

    saolun ya teşekürlerr :D :D :D :D :D :D :D :D :D

  22. fulya turgut diyor ki:

    :P harika ötesi

  23. dilara yağmur diyor ki:

    6. sınıfım gerçekten çok iime yaradı tşk ederim. sayenizde fenim 5 xD :L:

  24. sanane diyor ki:

    güzelde güneş enerjisi rüzgar enerjisi jeotermal enerjisi ve dalga enerjisi yok ama yinede güzel :D :B:

  25. ömer diyor ki:

    sağalun :P :S B-) xD :D :)

  26. lidya elif diyor ki:

    ben 4. sınıfım caNIM ama 5. 6. 7. sınıf olsaydım harika olurdum ama yine de güzel :) :D …

    • arda diyor ki:

      ben 4. sınıfım ama çok işime yaradı çok güzel bir site herkese öneririm sayenizde fenim 5 abi çok iyi yaaaaaa teşekkürler kim yaptıysaçok güzel olmuş başarılarını dilerim. (K)

  27. sinan diyor ki:

    harika olmus :)

  28. esranur diyor ki:

    Çok sağolun fen projem için çok yardımcı oldunuz :)

  29. taha diyor ki:

    sağolun beni cok yaz yazma derdinden kurtardınız

  30. DTGFJIUTWE diyor ki:

    SÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜÜPERRRRRRRRRRRRRRRRRRR :D

  31. selen hira nur bahar zeynep ayşe diyor ki:

    teşekkürler ödevlerim için çok yardımcı oldu :)

  32. deniz diyor ki:

    çok bilgili :Q

  33. dila diyor ki:

    bencede çok güzel :)

  34. ceren diyor ki:

    çk güzel şeyler vr burda harika süper :D

Yorumunuzu Ekleyin

Sponsor Bağlantı

kadın,sağlık,moda
araba oyunları
galerimoda
Android oyunları, apk indir
kanal d canlı izle
ukash
ukash
Reklam Vermek İçin Tıklayınız

Durma Sende Beğen :)

E-posta bültenimize abone olun ve yeni eklenen içeriklerimizden sizde haberdar olun.

En Son Arananlar :

Son Yazılar

Toplistler