Barbaros Hayrettin Paşa Biyografi

71
4417

Barbaros Hayreddin Paşa (yaklaşık 1478, Midilli – ö. 4 Temmuz 1546, İstanbul) Osmanlı tarihinin ünlü denizcilerinden, kaptan-ı derya olarak Osmanlı Devleti’nin ilk kaptan paşası. Akdeniz’de Osmanlı egemenliğini pekiştirdi, öyle ki bu deniz bazı tarihçilerce bir “Türk Gölü” olarak anıldı[kaynak belirtilmeli]. Osmanlı’nın Deniz politikasına ve Tersane-i Amireye nizam verdi.

Hayreddin Paşa’nın asıl adı Hızır’dı (Hızır Reis). Ona Hayreddin adını, “dinin hayırlısı” anlamına gelmekte olup Osmanlı Devletine yaptığı hizmetinden dolayı Padişah Kanuni Sultan Süleyman verdi. Avrupalılar ağabeyi Oruç Reis’e kızıla çalan sakalı yüzünden Barbarossa adını vermişlerdi, Oruç Reis’in şehit olmasının ardından küçük kardeşi Hızır için kullanılan bu isim, Türkçeye Barbaros olarak geçti.

71
Kimler Neler Demiş?

avatar
64 Comment threads
7 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
59 Comment authors
ERENzZzcemoozZzgülsen nur karacaesma nurZorunlu Kız Recent comment authors
wolfteam
Ziyaretçi
wolfteam

kısa olması önemli deği
l sana yardımcı olması önemli 🙂 😀

kadir kırkan
Ziyaretçi
kadir kırkan

sosyal ödevime yardımcı oldu teşekkürler.

idris aytaş
Ziyaretçi
idris aytaş

işimizi görur
🙂

BETÜL mençuk
Ziyaretçi
BETÜL mençuk

kısa ama işimi gördü 🙂 😀 😛

idris aytaş
Ziyaretçi
idris aytaş

tabiki

nuri
Ziyaretçi
nuri

aynen çok iyiydi saol

Beyza
Ziyaretçi
Beyza

Çok tşkler ödevime yardımcı oldunuz… 🙂

...bilinmeyen numara...
Ziyaretçi
...bilinmeyen numara...

ÇOK KISA ABİ BARİ BİRAZ BİLGİ OLSAYDI BİRAZ DAHA DA UZUN OLSAYDI AMA YİNEDE SAGOLUN ÖDEVİMİ BİTİRDİM

depresif
Ziyaretçi
depresif

harika tşkler 🙂 öptüm byee (K)

...bilinmeyen numara...
Ziyaretçi
...bilinmeyen numara...

güzel hemde çok kısa ama bence daha fazla bilgi olmalı ama böyle kısa olmalıı :S

saaane
Ziyaretçi
saaane

tşkler arkadaşlar 🙂

batuhan
Ziyaretçi
batuhan

güzelmiş saol ödevimde yardımcı oldunuz 😀

Alperen
Ziyaretçi
Alperen

Hilal sana katılıyorum 🙂 😀 xD B-)

hilal
Ziyaretçi
hilal

çok kısa

meraba
Ziyaretçi
meraba

çok kısaymış gerçekten :Q :$

çikolata kiz
Ziyaretçi
çikolata kiz

çok güzelmiş ya tşk 🙂 😛 😉 (K) :-O :L: xD :-/ B-)

çüşşş
Ziyaretçi
çüşşş

GüseLmIş BéqéNdM YhaNe Hmdé qıSaa xDéé 😛 😀

ahu
Ziyaretçi
ahu

çok güğzelllllll şu an yanıyorum 😀 :Q :'( 🙂

Aleyna
Ziyaretçi
Aleyna

😀 tam istediğim gibi teşekkürlerr 🙂

DİLAN
Ziyaretçi
DİLAN

(K) tam aradığım gibi kısa.. saolun gzel paylaşım.. 🙂

böşşşş
Ziyaretçi
böşşşş

güzel imiş kısa hemde çokkk kısaymış gari

Eren Yerli
Ziyaretçi
Eren Yerli

nerelisin Sen garili konuşuysun böyle ?

hilal
Ziyaretçi
hilal

eren sana katıyorum 🙂